تازه ها
نگاهی به حواشی جایز دعبل(کتاب سال عاشورایی)

نگاهی به حواشی جایز دعبل(کتاب سال عاشورایی)

صراحتاً از #قمه‌زنی طرفداری کنید چرا ما را مخالف #شیعه و #عزاداری معرفی می کنید؟!

روز سه‌شنبه 14 شهریور 1396 جوایز کتاب سال عاشورایی اهدا شد و کتاب #عار_یا_شعار (قمه‌زنی در ترازوی عقل و شرع) نیز در قسمت پژوهش فرهنگی برگزیده شد. در این مراسم جایزه این کتاب توسط جناب آقای #دکتر_هادی_انصاری از مدیران عتبات مقدسه عراق که مدعو جلسه بودند، به بنده اهدا شد. در هنگام اهدای جایزه، ایشان خوش و بش خاصی با من نمودند و پس از آن، بنده برخورد و دیدار دیگری با ایشان نداشتم. اما پس از این مراسم ایشان تحت فشار طرفداران قمه‌زنی و یا به خاطر علاقه شخصی به این عمل، لازم دیده اند برائت نامه‌ای را در کنال تلگرامی خویش تنظیم نموده و در قسمتی از آن اینگونه اظهار نظر کنند:
«بنده نويسنده كتاب #شعار يا عار را نمى شناختم ونام اين كتاب را نيز نشنيده بودم ليك باعنوان كردن نام آن از سوى مجرى ، به انديشه فرو رفتم كه شعار يا عار ، باهم سنخيت ندارد. تصورم را بر اين نهادم كه ايشان بدون ترديد در كتاب خود از شعار #حسينى دفاع كرده و#عار را بر تمسخر كنندگان شعار حسينى تطبيق كرده است.
هنگام دادن جايزه هم كمى بيشتر با وى سخن گفته وى را تشويق نمودم!!! غافل از اينكه چه كسى را تشويق كرده ام. البته فرم لباس پوشيدن او نيز برايم تأمل انگيز بود.
پس از پايين آمدن ، عزيزى از روحانيون #قم در كنارم بود كه گفت شما اين شخص را شناختيد ؟؟وسپس در باره ديدگاههاى او وانتقاد شديد ويا بهتر بگويم حمله به رموز شيعه در باره شعارهاى حسينى را برايم بازگو نمود.
از ناراحتى نمى توانستم آرام بگيرم با پايان مجلس به سوى اين شيخ رفته وگفتم اگر آنچه كه در باره نوشته هاى شما شنيدم ، صحيح باشد از پيشگاه حضرت پوزش خواسته وبايد بر روى جايگاه بروم وجايزه را از شما پس گرفته ويا مانع شوم ويا توسط ديگرى به شما داده شود. من وشما وگاه حتى بزرگان ورموز شيعه به خود اجازه نمى دهند كه شعار حسينى را عار پنداريم !!!
#شيخ در صدد پاسخ بر آمده وگفت كتاب را تقديمتان مى كنم وسپس به سخن مى نشينيم.
گفتم : مرحبا مى خوانم ليك بدان در باره عشق به حسين وعزادارى وشعار حسينى ، گاه #عقل هم به حساب نمى آيد.
در جايي كه ولى نعمتمان حضرت ولى عصر خود در زيارت ناحيه مى فرمايند كه به جاى #اشك ، #خون مى گريم و…
بدين ترتيب در حالى كه تامل داشتم كه آيا با حضورم ، وظيفه انجام داده ام يا خلاف آن را ،
از اين مكان رو به سوى خانه نهادم.»
صراحتا باید بگویم در پایان این مراسم جناب دکتر انصاری یا به اشتباه کس دیگری را کنار کشیده و او را استنطاق نموده اند و یا برای کاستن از فشارها به داستان پردازی روی آورده اند؛ زیرا بنده برای اولین و آخرین بار هنگام اهدای جوایز ایشان را ملاقات نمودم.
نکته دیگر اینکه ایشان قمه‌زنی را شعار حسینی و از رموز شیعه دانسته و بنده را نیز حمله کننده به آنها معرفی کرده اند.
جناب آقای دکتر انصاری! بنده هراسی از بیان مخالفت با قمه‌زنی ندارم ولی گویا شما بهتر دیده اید که به جای طرفداری صریح از قمه‌زنی، بنده را مخالف با تشیع و عزاداری امام حسین علیه السلام جلوه دهید.
به هر حال سخن در این باره فراوان است و از آن می گذرم. اما در حاشیه مطلب اگر جنابشان توضیح می دادند لباس پوشیدن بنده چه فرم خاصی داشت، خیلی خوب بود.
مهدی مسائلی
16شهریور1396

پس از انتشار مطلب بالا جناب آقای هادی انصاری در گروهی تلگرامی بیان کرده بودند که:«بهتانى ديگر است،اعتراضم به وى را عده اى شاهد بودند»

بنده در پاسخ ایشان نوشتم:

جناب دکتر انصاری
عرض سلام و احترام
دوستان لطف کردند بنده را به عضویت گروه در آوردند.
بنده اهل مجادله و مراء نیستم و قصد شکستن حرمت ها را ندارم، در پاسخ خویش نیز حفظ حرمت کردم و گفتم شاید کس دیگری را با بنده اشتباه گرفته اید و اعتراض را به وی ابلاغ کرده اید. اتفاقا بنده بلافاصله بعد از پایان مجلس در محضر دوستان بزرگوارم دکتر جابر رحمانی، دکتر سعید طاوسی و جناب آقای محسن حسام مظاهری سرگرم سخن گفتن شدم و همگی به اتفاق آخرین افرادی بودیم که از مجلس خارج شدیم. دوستان همه شاهدند که شما اصلاً مواجهه ای با بنده نداشتید. حتی بنده به خاطر زمان بندی پرواز به اصفهان، همراه با یکی دیگر از دوستان اصفهانی نماز را در مجموعه سرچشمه بجا آوردیم و ایشان نیز شاهدی دیگر بر عدم مواجهه من و شماست.
با این اوصاف، از شما تقاضا دارم حفظ حرمت کرده و از اتهام زنی به بنده خودداری فرمایید.
کوچک ترین اعضاء
مهدی مسائلی

کانال تلگرامی ما: https://t.me/azadpajooh

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*